Stoljeće ROTOPRESS-a
Prije gotovo 100 godina FAUN je osmislio danas legendarni sustav sabijanja i odvoza otpada koji se temelji na rotirajućem bubnju. Prednost takvog načina sabijanja i dan danas – doslovno – „drži vodu“.
Kroz stoljeće inovacija i razvoja, FAUN je usavršio ROTOPRESS na svim područjima: sigurnosti, ekonomičnosti, efikasnosti, okretnosti, održavanja… Čak i nakon dugogodišnjeg
korištenja izgleda još uvijek dobro, a i tehnički je u odličnom stanju, te time drži visoku cijenu
prilikom ponovne prodaje.
Koncept
U rotirajućem bubnju otpad se neprestano okreće i gura prema naprijed pomoću dvije pužnice. Razmak između pužnica se smanjuje, a otpad se sabija. Nadogradnja je hermetički zatvorena do najmanjeg nabora: ROTOPRESS spremnik je konstruiran tako da voda (kod biološkog otpada), prašina i pepeo ne mogu izaći.
Spremnik se prazni promjenom smjera okretanja bubnja. Pritom se bubanj samostalno čisti i ne ostaju tragovi nečistoće – nema otežanog čišćenja nedostupnih mjesta, sprječava se korozija i sakupljanje neugodnih mirisa.
Ekonomičan
S obzirom da je samo bubanj pokretan, a zaštitne ploče pužnica mogu se nakon mnogo godina korištenja jednostavno i lagano zamijeniti, troškovi korištenja i redovitog održavanja su manji u usporedbi sa svim ostalim konceptima sakupljanja otpada, pri jednakom kapacitetu.
Na raspolaganju su nadogradnje veličine od 10 do 41 m3 i različita podvozja. Zahvaljujući jako kratkom osovinskom razmaku vozilo je nevjerojatno okretno, a iznenađuje i podjela težine po osovinama pri svakoj količini popunjenosti.
Također, ROTOPRESS teži 800 kg manje nego vozilo s potisnom pločom istog volumena. Količina otpada za prijevoz je tako veća, a potrošnja goriva i CO2 emisija su manji.
S odgovarajuće dimenzioniranim mehanizmom za podizanje i pražnjenje ROTOPRESS može prazniti sve
kontejnere veličine od 60 L pa sve do 1.100 L. Posebnu jačinu pokazuje kod odvoza biološkog otpada koji se u okretnom bubnju odmah homogenizira.
U skladu s vremenom
ROTOPRESS nadogradnja može se ugraditi na bilo koju vrstu podvozja, pa time i električna, a korak dalje u FAUN-u učinili su razvivši FAUN Bluepower, kojim se u potpunosti odmiču od klasičnog pogona na dizel goriva i orijentiraju se na gorivo budućnosti – vodik. Serijska proizvodnja Bluepowera započinje 2021. godine otvaranjem FAUN-ovog ogranka tvrtke ENGINIUS koja se bavi razvojem alternativnih pogona za transportna (Citypower) i komunalna (Bluepower) vozila.