SOTKON – Podzemni spremnici

SOTKON – Polu-podzemni spremnici

SOTKON – Sotkis inteligentni sustav upravljanja spremnicima

SOTKON – Podzemni spremnici

Podzemni spremnici omogućavaju sakupljanje većeg kapaciteta otpada s duljim intervalima odvoza i manje djelatnika što ih čini izuzetno profitabilnima. Sotkon koncept podzemnih spremnika omogućava npr. jednom djelatniku sigurno i brzo pražnjenje 3 m3 spremnika pomoću vozila sa stražnjim sakupljanjem otpada i manjim kranom. Razni sigurnosni elementi (npr. poklopac za bunker prilikom pražnjenja, sigurno upravljanje kranom, vidljivost iz vozila…) povećavaju efikasnost i sigurnost djelatnika.

Kombinacija spremnika za odvojeno prikupljanje omogućava razdvajanje otpada na izvoru, čime se smanjuju troškovi odvajanja i reciklaže. Spremnici dolaze u raznim varijantama i mogu se prilagoditi svim vrstama vozila za odvoz otpada i kranovima.

Spremnici imaju zaštitu od jakih vrućina i životinja čime pridonose sprječavanju širenja neugodnih mirisa i rizika za prijenos bolesti, a bunkeri su vodonepropusni.

Osim što su ekonomični i sigurni, Sotkon podzemni spremnici također lijepo izgledaju i uklapaju se u okoliš. Podne obloge i gornji kolektori mogu se prilagoditi i ne narušavaju lijepe urbane strukture i izgled ulica.

Rješenje se sastoji od samo 4 komponente:

  • betonski bunker koji se ukopava ispod razine zemlje,
  • ojačani spremnik od polietilena za prihvat otpada koji se izvlači prilikom pražnjenja (metalni dijelovi spremnika za podizanje nemaju kontakt s otpadom i izrađeni su od pocinčanog čelika),
  • podloga koja čini poklopac od spremnika u ravnini nogostupa/ceste i
  • gornji kolektor za ubacivanje otpada od nehrđajućeg čelika za visoki sjaj i otpornost.

Kapacitet: 3 – 5 m3

SOTKON – Polu-podzemni spremnici

Kao i podzemni spremnici, polu-podzemni spremnici omogućavaju sakupljanje većih količina otpada pa se time smanjuju intervali sakupljanja i troškovi odvoza. Za razliku od podzemnih spremnika, polu-podzemni spremnici se nalaze djelomično iznad ravnine zemlje, čime je njihova instalacija i pražnjenje olakšano. Postoje u varijantama da se prilikom pražnjenja podižu zajedno s poklopcem, ili se kao i kod podzemnih spremnika poklopac otvara i spremnik izvlači. Polu-podzemni spremnici nemaju komplicirane mehaničke komponente i lako se održavaju.

Rješenje se sastoji od samo 4 komponente:

  • betonski bunker koji se djelomično ukopava u zemlju,
  • ojačani spremnik od polietilena za prihvat otpada koji se izvlači prilikom pražnjenja (metalni dijelovi spremnika za podizanje nemaju kontakt s otpadom i izrađeni su od pocinčanog čelika) i
  • gornji dio spremnika od gustog polietilena koji je iznad zemlje i koji se lagano otvara do 90° uz pomoć plinskih opruga i koji se po potrebi može obložiti (drvom, betonom, plastikom i sl.) za atraktivan izgled.

Kapacitet: 3 – 5 m3

SOTKON – Sotkis inteligentni sustav upravljanja spremnicima

Sotkis inteligentni sustav upravljanja sastoji se od nekoliko elemenata koji omogućavaju efikasnije upravljanje punjenjem, sakupljanjem i naplaćivanjem sustava sakupljanja otpada.

PAYT

Pay-as-you-throw“ je EU program u kojemu stanovnici plaćaju odvoz otpada onoliko koliko ga bacaju. Ovaj sustav se može integrirati sa Sotkon spremnicima, a u tom slučaju na otvoru za otpad na spremniku nalazi se prihvatni modul za određenu veličinu (volumen) vrećice. Prilikom korištenja korisnik koristi pametni ključ ili karticu (RFID).

Prihvatni modul za PAYT

Prihvatni modul na spremniku, za integraciju s PAYT sustavom, ima integrirani sustav za očitavanje i sakupljanje podataka putem kojih se može naplaćivati zbrinjavanje otpada kućanstava. Očitava koji korisnik je u koje vrijeme koristio spremnik, koje veličine i koje vrste otpada. Podaci se šalju putem GPRS / GSM sustava u Internet portal komunalnog poduzeća ili grada koji zbrinjava otpad.

Level

Level modul putem senzora mjeri i nadgleda količinu punjenja unutar spremnika. Na ovaj način mogu se izbjeći nepotrebna pražnjenja i vožnje, čime se štedi novac, korištenje djelatnika i oprema. Senzor je sigurno zaštićen unutar spremnika, a podaci sa senzora se šalju na Internet portal. U određenom trenutku sistem šalje signal s razinom punjenja u platformu putem GSM-a. Podaci s raznih senzora omogućavaju pametno planiranje ruta i efikasno i ekonomično korištenje resursa.