FAUN – ROTOPRESS

FAUN – VARIOPRESS

FAUN – TERRANEO

FAUN – SELECTAPRESS

FAUN – POWERPRESS

FAUN – BLUEPOWER

FAUN – VIAJET 5

FAUN – VIAJET 6

FAUN – VIAJET 7

FAUN – CITYJET

FAUN – ROTOPRESS

Prije gotovo 100 godina FAUN je osmislio danas legendarni sustav sabijanja i odvoza otpada koji se temelji na rotirajućem bubnju. Prednost takvog načina sabijanja i dan danas – doslovno – „drži vodu“.

Kroz stoljeće inovacija i razvoja, FAUN je usavršio ROTOPRESS na svim područjima: sigurnosti, ekonomičnosti, efikasnosti, okretnosti, održavanja… Čak i nakon dugogodišnjeg

korištenja izgleda još uvijek dobro, a i tehnički je u odličnom stanju, te time drži visoku cijenu

prilikom ponovne prodaje.

Koncept

U rotirajućem bubnju otpad se neprestano okreće i gura prema naprijed pomoću dvije pužnice. Razmak između pužnica se smanjuje, a otpad se sabija. Nadogradnja je hermetički zatvorena do najmanjeg nabora: ROTOPRESS spremnik je konstruiran tako da voda (kod biološkog otpada), prašina i pepeo ne mogu izaći.

Spremnik se prazni promjenom smjera okretanja bubnja. Pritom se bubanj samostalno čisti i ne ostaju tragovi nečistoće – nema otežanog čišćenja nedostupnih mjesta, sprječava se korozija i sakupljanje neugodnih mirisa.

Ekonomičan

S obzirom da je samo bubanj pokretan, a zaštitne ploče pužnica mogu se nakon mnogo godina korištenja jednostavno i lagano zamijeniti, troškovi korištenja i redovitog održavanja su manji u usporedbi sa svim ostalim konceptima sakupljanja otpada, pri jednakom kapacitetu.

Na raspolaganju su nadogradnje veličine od 10 do 41 m3 i različita podvozja. Zahvaljujući jako kratkom osovinskom razmaku vozilo je nevjerojatno okretno, a iznenađuje i podjela težine po osovinama pri svakoj količini popunjenosti.

Također, ROTOPRESS teži 800 kg manje nego vozilo s potisnom pločom istog volumena. Količina otpada za prijevoz je tako veća, a potrošnja goriva i CO2 emisija su manji.

S odgovarajuće dimenzioniranim mehanizmom za podizanje i pražnjenje ROTOPRESS može prazniti sve

kontejnere veličine od 60 L pa sve do 1.100 L. Posebnu jačinu pokazuje kod odvoza biološkog otpada koji se u okretnom bubnju odmah homogenizira.

Volumen nadogradnje: 10 – 41 m3

Širina podvozja: 2,00 – 2,50 m

Veličina kontejnera za pražnjenje: 60 – 1.100 L

FAUN – VARIOPRESS

FAUN-ov VARIOPRESS nudi najveću razinu funkcionalnosti u kombinaciji s elegantnim dizajnom. Može se univerzalno koristiti i inovativno je rješenje za zbrinjavanje svih reciklažnih i otpadnih materijala kao što su biootpad, lagane frakcije, komunalni otpad, papir i lagani glomazni otpad.

Opcionalni priključni okvir omogućava korištenje najrazličitijih sistema za podizanje spremnika od 60 L do 1,1 m3. Po želji se pomoću posebnih podizača mogu podizati i spremnici do veličine od 7 m3, a zahvaljujući niskom utovarnom pragu može se i ručno puniti.

Nadogradnja dolazi u veličinama od 7 do 30 m3, a podvozje je širina od 2,00 – 2,50 m s do 4 osovine.

Snaga sabijanja određuje se odabirom vrste otpada za sabijanje i kontinuirano se nadzire za vrijeme rada. Kad se dosegne optimalni pritisak ploča za izbacivanje se aktivno uvlači dok pritisak u preostalom dijelu opet ne padne. To omogućava maksimalno sabijanje i punjenje određene vrste otpada.

Montaža nadogradnje je jednostavna zbog univerzalnog međuokvira koji je pocinčan i zaštićen od korozije. Unutarnji spremnik je u potpunosti zatvoren i otpad ne može curiti, a ne može se ni zaglaviti zbog posebnog sistema čišćenja.

Volumen nadogradnje: 7 – 30 m3

Širina podvozja: 2,00 – 2,50 m

Veličina kontejnera za pražnjenje: 60 L – 7 m3

FAUN – TERRANEO

FAUN TERRANEO sustav za sakupljanje otpada inačica je VARIOPRESS nadogradnje sa stražnjim utovarom i podizačem za podzemne spremnike. Puniti se može klasično sa stražnje strane ili s podizačem okomito na vozilo, a podizač može biti na krovu ili između nadogradnje i kabine vozila.

Najmodernija obrada materijala cinčanjem i galvanizacijom osigurava dugotrajnost i otpornost nadogradnje. Vozilo lako manevrira po urbanim središtima zbog kratkog međuosovinskog razmaka, a rukovanje je jednostavno zbog brojnih pomoćnih i sigurnosnih sistema.

Volumen nadogradnje: 15 – 20 m3

FAUN – SELECTAPRESS

FAUN SELECTAPRESS ili DUO vozila su namijenjena sakupljanju dviju različitih frakcija u istoj turi. Spremnik je podijeljen na dva dijela u odnosu 1/3 i 2/3, a moguća je i izvedba s dva jednaka spremnika na vozilu širine 2,30 m. Svaki spremnik puni se i prazni neovisno o drugom, ima odvojeni mehanizam i korito punjenja čime se frakcije ne miješaju, a kontrolni sustav nadzire svaku pojedinu frakciju kao i ukupnu težinu i opterećenost vozila.

Volumen nadogradnje: 13 – 25 m3

FAUN – POWERPRESS

FAUN POWERPRESS dizajniran je za specijalno teške slučajeve! Ovo univerzalno vozilo za sakupljanje otpada prihvaća sve spremnike do 10 m3 kao i sve frakcije uključujući i glomazni otpad. Kako bi podnio sav taj teret, POWERPRESS je izrađen od najboljih i najčvršćih materijala, ima odličnu tehniku i zavidnu rampu za punjenje. Otpad se već u koritu sabija i usitnjava kako bi se smanjilo trenje u unutarnjem mehanizmu.

Može se naručiti u izvedbi s otvorenim stražnjim dijelom, s opcionalnim DIN priključnim okvirom ili s integriranim spremnikom i to na dvo- tro- ili četvero-osovincima. Izuzetno niski rub za punjenje, lagana vlastita težina i u odnosu na veličinu stražnjeg dijela kratki prevjes čine ga izuzetno dobrom investicijom.

Malo točaka za podmazivanje, dugački intervali zamjene ulja i filtera i lagano dostupni agregati čine ga pouzdanim i laganim za održavanje pa su tako i servisni intervali svedeni na minimum.

Volumen nadogradnje: 16 – 30 m3

FAUN – BLUEPOWER

Istražujući mogućnosti smanjenja potrošnje goriva i energije, kao i smanjenja zagađenja okoliša, FAUN je unazad 15 godina osmislio razne koncepte pogona vozila i nadogradnji, od čega je najpoznatije rješenje sakupljanje energije kočenja i korištenje te energije za podizanje spremnika.

BLUEPOWER konceptom FAUN je otišao i korak dalje, odmičući se u potpunosti od klasičnog pogona na dizel goriva. 2018. na velikom europskom sajmu komunalnih vozila IFAT, koji se održava svake dvije godine, FAUN je prvi put predstavio koncept i prototip vozila, a 2023. godine se pohvalio realiziranim projektima. Iako je proizvodnja i cijena ovakvog vozila još uvijek skuplja u odnosu na klasičnu opremu i pogon vozila, u FAUN-u su optimistični i dalje rade na optimizaciji i razvoju tehnologija, za koje, vjeruju, da će u budućnosti biti sve dostupnije i jeftinije.

Umjesto dizel motorom FAUN BLUEPOWER vozilo za sakupljanje otpada opremljeno je električnim motorom s baterijskim modulima smještenima ispod kabine vozača, komponentama za upravljanje, hlađenje i razdiobu struje iza kabine vozača, punjačem, modulima s gorivim ćelijama za proizvodnju struje iz vodika te spremnicima za vodik. Struja proizvedena iz vodika prenosi se putem razdjelnika struje u bateriju, elektromotor i PTO. Kao i kod prethodnih koncepata, energija kočenja sakuplja se i pretvara u električnu energiju i također se vraća u bateriju.

BLUEPOWER je modularan koncept koji se može prilagoditi potrebama korisnika i realnim uvjetima korištenja. Može se postaviti na različita podvozja, po izboru se stavlja jedan do četiri spremnika za vodik, kao i jedna do tri gorive ćelije. Spremnici su veličine 4, 8, 12 ili 16 kilograma, a vrijeme punjenja spremnika vodika kreće se oko 5 – 15 minuta, gorive ćelije su modularne s 30, 60 ili 90 kW.

Ukupna težina: 19 T / 27 T

Volumen H2 spremnika: 16,4 kg (700 bar)

Domet: ovisno o području ca. 250 km

(izračun na bazi Econic podvozja od Daimler Trucks)

FAUN – VIAJET 5

Sa svojim kompaktnim dimenzijama, a ujedno jakom snagom i velikim volumenom, VIAJET 5 idealan je izbor za gradsku komunalnu uporabu. Unatoč uskim vanjskim dimenzijama cjelokupnog vozila, spremnik za čišćenje ima veliki volumen, a spremnik za vodu nalazi se iza prednje osovine čime se postiže optimalna raspodjela težine s maksimalnom količinom punjenja.

Neka od opreme koja se koristi na VIAJET 5 čistilice su V usisna grana s velikim otvorom, valjak pod velikim kutom za optimalno uvlačenje nečistoća, četka na izvlačenje, ukošen uređaj za puhanje, spremnik za vodu u optimalnom kosom položaju iza prednje osovine, ručna cijev za usisavanje, dizne za vodu i maglicu, i ostalo. Svi dijelovi mašine su dostupni i lagano se održavaju, a vozač ima ugodnu i preglednu kabinu.

Pogonski sustavi

Hidraulični pogon:

Pogon nadogradnje stroja putem hidraulične dvostruke pumpe koju pogoni sporedni pogon kamiona (ca. 600 Nm), neovisan o kvačilu. Time vozač može papučicom regulirati okretaj motora između 900 – 2.000 o/min i tako prilagoditi brzinu čišćenja. Snaga turbine se prilagođava na snagu motora čime se može uštedjeti potrošnja goriva. S obzirom da nema dodatnog motora nadogradnje smanjena je težina i opseg održavanja, a dobiva se više prostora.

Hidrostatski pogon:

HS 1010 nalazi se između izlaza prijenosnika i diferencijala stražnje osovine. Za vrijeme čišćenja prekida se mehanički pogon, a snaga se dovodi s prijenosnika u hidrauličnu pumpu. Pumpa pogoni hidraulični motor koji snagu prenosi na stražnju osovinu. Pritom vozač može birati između tri programa upravljanja. Postoji i opcija potpunog hidrostatskog pogona gdje dodatna kombinacija hidrauličnih pumpi pogoni cijelu nadogradnju stroja za čišćenje.

Sustav za recirkulaciju zraka

Ovim sustavom se zrak iz spremnika sakupljen usisavanjem vraća na nastavak za ispuhivanje, a samo mali dio zraka izlazi ispod vozila neupotrjebljen. Dodavanjem vode u zrak cesta se može dodatno čistiti, a s obzirom da se usisani zrak ugrijava ova metoda može se koristiti i na do -5°C.

Sustavom za recirkulaciju zraka smanjuje se emisija finih čestica do 50%, a količina recirkuliranog zraka može se namjestiti između 30 – 70%.

Volumen nadogradnje: 5 m3

Volumen spremnika vode: 1.100 L (s mogućnošću proširenja)

Podvozja: 10 – 12 T

FAUN – VIAJET 6

Zahvaljujući bogatoj opremi i mogućnostima kombiniranja VIAJET 6 se može individualno konfigurirati

za bilo koju vrstu uporabe. Može se koristiti na gradskim ulicama, ali i na otvorenim cestama i industrijskim zonama.

Neka od opreme koja se koristi na VIAJET 6 čistilice su V usisna grana s velikim otvorom, valjak pod velikim kutom za optimalno uvlačenje nečistoća, četka na izvlačenje, ukošen uređaj za puhanje, spremnik za vodu u optimalnom kosom položaju iza prednje osovine, ručna cijev za usisavanje, dizne za vodu i maglicu, i ostalo. Svi dijelovi mašine su dostupni i lagano se održavaju, a vozač ima ugodnu i preglednu kabinu.

Pogonski sustavi

Klasični pogon nadogradnje:

Odvojen pogon nadogradnje pokreće sustave za čišćenje i puhanje, neovisno o motoru podvozja. Prijenos snage odvija se isključivo hidraulički, bez mehaničkih dijelova. Mogu se odabrati različite ispušne norme, ovisno o potrebama (EU97/68/EC 4/4f i Euromot 3b).

Hidraulični pogon:

Pogon nadogradnje stroja putem hidraulične dvostruke pumpe koju pogoni sporedni pogon kamiona (ca. 600 Nm), neovisan o kvačilu. Time vozač može papučicom regulirati okretaj motora između 900 – 2.000 o/min i tako prilagoditi brzinu čišćenja. Snaga turbine se prilagođava na snagu motora čime se može uštedjeti potrošnja goriva. S obzirom da nema dodatnog motora nadogradnje smanjena je težina i opseg održavanja, a dobiva se više prostora.

Hidrostatski pogon:

HS 1010 nalazi se između izlaza prijenosnika i diferencijala stražnje osovine. Za vrijeme čišćenja prekida se mehanički pogon, a snaga se dovodi s prijenosnika u hidrauličnu pumpu. Pumpa pogoni hidraulični motor koji snagu prenosi na stražnju osovinu.

Sustav za recirkulaciju zraka

Ovim sustavom se zrak iz spremnika sakupljen usisavanjem vraća na nastavak za ispuhivanje, a samo mali dio zraka izlazi ispod vozila neupotrjebljen. Dodavanjem vode u zrak cesta se može dodatno čistiti, a s obzirom da se usisani zrak ugrijava ova metoda može se koristiti i na do -5°C.

Sustavom za recirkulaciju zraka smanjuje se emisija finih čestica do 50%, a količina recirkuliranog zraka može se namjestiti između 30 – 70%.

VIAJET 6E – električna varijanta

VIAJET 6 dostupan je i u potpuno električnoj varijanti. Ovaj stroj za čišćenje je ekološki prihvatljiv, izuzetno tih (ispod 100 dB(A)) i bez emisija štetnih čestica. Pogon turbine je potpuno električni, a i radna hidraulika je izvedena u električnom obliku.

Volumen nadogradnje: 6 m3

Volumen spremnika vode: 1.900 L (s mogućnošću proširenja)

Podvozja: 15 – 18 T

FAUN – VIAJET 7

VIAJET 7 može se koristiti za gradsko čišćenje, ali i u industrijskim zonama i na gradilištima.

Neka od opreme koja se koristi na VIAJET 7 čistilice su V usisna grana s velikim otvorom, valjak pod velikim kutom za optimalno uvlačenje nečistoća, četka na izvlačenje, ukošen uređaj za puhanje, spremnik za vodu u optimalnom kosom položaju iza prednje osovine, ručna cijev za usisavanje, dizne za vodu i maglicu, i ostalo. Svi dijelovi mašine su dostupni i lagano se održavaju, a vozač ima ugodnu i preglednu kabinu.

Pogonski sustavi

Klasični pogon nadogradnje:

Odvojen pogon nadogradnje pokreće sustave za čišćenje i puhanje, neovisno o motoru podvozja. Prijenos snage odvija se isključivo hidraulički, bez mehaničkih dijelova. Mogu se odabrati različite ispušne norme, ovisno o potrebama (EU97/68/EC 4/4f i Euromot 3b).

Hidraulični pogon:

Pogon nadogradnje stroja putem hidraulične dvostruke pumpe koju pogoni sporedni pogon kamiona (ca. 600 Nm), neovisan o kvačilu. Time vozač može papučicom regulirati okretaj motora između 900 – 2.000 o/min i tako prilagoditi brzinu čišćenja. Snaga turbine se prilagođava na snagu motora čime se može uštedjeti potrošnja goriva. S obzirom da nema dodatnog motora nadogradnje smanjena je težina i opseg održavanja, a dobiva se više prostora.

Hidrostatski pogon:

HS 2000 pogoni motor s ca. 400 KS i kompatibilan je sa svim serijskim prijenosnicima podvozja. Vozač upravlja brzinom kontinuirano putem pedale i može brzo mijenjati smjer, bez mijenjanja brzine.

Sustav za recirkulaciju zraka

Ovim sustavom se zrak iz spremnika sakupljen usisavanjem vraća na nastavak za ispuhivanje, a samo mali dio zraka izlazi ispod vozila neupotrjebljen. Dodavanjem vode u zrak cesta se može dodatno čistiti, a s obzirom da se usisani zrak ugrijava ova metoda može se koristiti i na do -5°C.

Sustavom za recirkulaciju zraka smanjuje se emisija finih čestica do 50%, a količina recirkuliranog zraka može se namjestiti između 30 – 70%.

Volumen nadogradnje: 7 m3

Volumen spremnika vode: 2.200 L (s mogućnošću proširenja)

Podvozja: 18 T

FAUN – CITYJET

Novi FAUN CITYJET model je osmišljen za čišćenje uskih i osjetljivih gradskih prostora.

Kao i VIAJET program, CITYJET je opremljen svom opremom koja je potrebna za temeljito čišćenje ulica:

V usisna grana s velikim otvorom, valjak pod velikim kutom za optimalno uvlačenje nečistoća, četka na izvlačenje, ukošen uređaj za puhanje, spremnik za vodu u optimalnom kosom položaju iza prednje osovine, ručna cijev za usisavanje, dizne za vodu i maglicu, i ostalo. Svi dijelovi mašine su dostupni i lagano se održavaju, a vozač ima ugodnu i preglednu kabinu.

Pogonski sustavi

Električni pogon:

Motor nadogradnje kapaciteta 55 kW ili 100 kW.

Hidrostatski pogon:

HS 1010 nalazi se između izlaza prijenosnika i diferencijala stražnje osovine. Za vrijeme čišćenja prekida se mehanički pogon, a snaga se dovodi s prijenosnika u hidrauličnu pumpu. Pumpa pogoni hidraulični motor koji snagu prenosi na stražnju osovinu.

Volumen nadogradnje: 5,5 m3 sa spremnikom vode od 1.400 L ili 6,5 m3 sa spremnikom vode od 1.900 L